امداد خودرو

تعمیر جعبه فرمان هیوندای

تعمیر جعبه فرمان هیوندای

در بسیار از مواقع کم کردن روغن هیدرولیک از لوله ها و شلنگ های هیدرولیک نبوده و بسیاری از مالکان خودرو به همین علت به تعمیرگاه ها مراجعه کرده‌اند اما مشکل اصلی آنها حل نشد چون که مشکل اصلی جعبه فرمان خودرو بوده و کاسه نمدهای موجود در جعبه فرمان دیگر حالت خود را از دست داده اند. در این مطلب به برسی تعمیر جعبه فرمان سوناتا، آزارا، جنسیس و بقیه جعبه فرمان های خودروهای هیوندای مثل جعبه فرمان سانتافه و سنتنیال میپردازیم.

 

تعمیر جعبه فرمان هیوندای سوناتا

اول از همه به برسی این موضوع میپردازیم که فرمان خودرو چه کاری انجام داده و از چه اجزایی تشکیل میشود. کار اصلی فرمان اتوموبیل چرخاندن ماشین در جهتی میباشد که راننده میخواهد. یک فرمان اتوموبیل از غربیلک فرمان، جعبه فرمان، ستون و پیت من تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات کار خاص خود را انجام میدهند که در ادامه به صورت مختصر وظایف آنها را به شما شرح میدهیم. برای تعمیر جعبه فرمان هیوندای خود میتوانید به تعمیرگاه هیوندای ۲۴۷ مراجعه کنید. در صورت بروز هر گونه مشکل، خدمات تعمیر لکسوس و سایر خودروهای هیوندا را از ما بخواهید.

وظیفه غربیلک فرمان

غربیلک فرمان چرخش دست راننده را به میل فرمان انتقال میدهد. از وظایف دیگر این بخش میتوان به بالا بردن چرخش وارد شده راننده بر غربیلک اشاره کرد. هرچه قطر غربیلک بیشتر باشد، چرخش آن هم زیاد میشود.

نحوه کار ستون یا میل فرمان

وظیفه این بخش انتقال چرخش بین غربیلک و جعبه فرمان است. این میل انعطاف پذیری بالایی دارد و همین موضوع ایمنی راننده را در تصادفات بالا میبرد. اگر در حین تصادف میل فرمان انعطاف نداشته باشد، ممکن است وارد کابین راننده شده و به او صدمه بزند.

پیشنهاد مطالعه :  امداد خودرو سانتافه

تعمیر جعبه فرمان هیوندای

وظیفه جعبه فرمان هیوندای

جعبه فرمان مهم ترین قسمت فرمان است. این قسمت گشتاور را بالا برده و صفحه دوران غربیلک را به صفحه مکانیزم تبدیل میکند و تغییر حرکت دورانی به خطی را انجام میدهد. با تنظیم جعبه فرمان هیوندای در تعمیرگاه ۲۴۷ میتوانید لذت رانندگی را چند برابر کنید. تعمیر موتور هیوندای و جعبه فرمان آن را به تعمیرگاه ۲۴۷ بسپارید.

وظیفه پیتمن در حرکت فرمان

پیتمن همان بازوی فرمان میباشد که روی شفت خروجی تعبیه میشود و وظیفه تبدیل حرکت دورانی شفت به زاویه ای را دارد.

 

علائم خراب شدن فرمان

سفت شدن فرمان و لق بودن آن در زمان رانندگی و لرزش فرمان هنگام رانندگی از مهم ترین نشانه های خرابی فرمان است. در تعمیرگاه ۲۴۷ گرفتن لقی فرمان انجام شده و این موضوع کمک زیادی به درست کار کردن فرمان میکند.

اگر در هنگام رانندگی یا ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده میشود، باید بدانید که مشکل مربوط به فرمان ماشین شماست. ما در این مطلب دلایل درست کار نکردن فرمان را برسی میکنیم. برای تعمیر سانتافه روی ما حساب کنید.

تعمیر جعبه فرمان هیوندای

دلایل سفت شدن فرمان هیوندای

اگر علت سفتی فرمان به موقع تشخیص داده شود، میشود از بسیاری از خطرات جلوگیری کرد. تعمیرگاه ۲۴۷ بهترین خدمات را در خصوص خرابی جعبه فرمان خودرو و سفتی فرمان انجام میدهد. در ادامه موارد مربوط به سفتی فرمان هیوندای را برسی میکنیم.

میزان نبودن لاستیک های خودرو

میزان باد لاستیک ها یکی از مهم ترین دلایل سفتی فرمان هیوندای میباشد. برای این که فشار باد لاستیک ها را متناسب با نوع خودرو تنظیم کنید میتوانید به تعمیرگاه ۲۴۷ مراجعه کرده و این کار را از ما بخواهید. از دیگر دلایل سفتی فرمان میتوان به استفاده از رینگ ها و لاستیک های عریض اشاره کرد. اگر آج های سنگین به کار برده باشید، اصطکاک بیشتری ایجاد شده و فرمان سفت میشود. یکی از خدمات اصلی ما تعمیر هیوندای است.

فرسودگی تسمه هیدرولیک

وظیفه تسمه هیدرولیک جا به جایی نیرو از موتور به پمپ هیدرولیک میباشد. در صورتی که تسمه هیدرولیک سفت نباشد، گسسته و پوسیده شده و به همین علت، فرمان به سختی کار میکند. تعویض تسمه هیدرولیک در تعمیرگاه هیوندای ۲۴۷ صورت میگیرد.

پیشنهاد مطالعه :  عمر لنت ترمز چقدر است؟

کیفیت روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک به واسطه شلنگ ها سبب روان شدن فرمان هیدرولیک و انتقال انرژی به بقیه قسمت ها میشود. به این ترتیب حواستان باشد که حتما از روغن هیدرولیک با کیفیت استفاده کنید. توصیه میکنم هر دو سال یکبار نسبت به تعویض روغن هیدرولیک خودرو خود اقدام کنید. اگر روغن هیدرولیک ماشین شما کم باشد، فشار در سیستم کم شده و در نتیجه، فرمان بد میچرخد و اجزای سیستم هیدرولیک خودرو شما آسیب میبیند. یکی از نشانه های کم بودن روغن هیدرولیک، درآمدن صدایی مثل جیغ از فرمان خودرو است. تعویض روغن هیدرولیک با بهترین کیفیت در تعمیرگاه ۲۴۷ انجام میشود.

تعمیر جعبه فرمان هیوندای

حتما حواستان باشد که در صورت نشتی روغن هیدرولیک و سرازیر شدن آن از اگزوز خودرو، امکان آتش سوزی وجود دارد. پس دلایل مهم سفتی فرمان، خرابی پمپ هیدرولیک، سفت بودن پیچ تنظیم فرمان و کم بودن باد لاستیک ها میباشد. هر کدام از این موارد و کله خدمات مربوط به تعمیر جعبه فرمان و امداد خودرو هیوندای در تعمیرگاه ۲۴۷ انجام میشود.

 

علت لقی فرمان

این مورد میتواند به خاطر دلایلی مثل تنظیم نبودن فاصله بین دنده شانه ای و پینیون، آسیب دیدگی و خورد شدن دنده ها در هنگام حرکت یا سخت شدن چرخش پینیون در اثر آسیب دیدن بلبرینگ پینیون باشد. همچنین خلاصی فرمان بیشتر مواقع به تلسکوپی فرمان مربوط است. این مشکل در مواردی با تعمیر جعبه فرمان هم درست میشود.

دلیل لرزش فرمان در دست اندازها

اگر چرخ ها بالانس نداشته باشد یا پیچ ها شل باشند در غربیلک فرمان لرزش ایجاد میشود. این لرزش را میتوانید با کم و زیاد کردن سرعت اتوموبیل حل کنید. لرزش خفیف در فرمان میتوان به علت کهنه بودن لاستیک ها هم باشد. همچنین درست کار نکردن بلبرینگ چرخ ها و صفحه کلاژ یا شکستن فنر صفحه کلاژ هم از دیگر دلایل لرزش فرمان میباشد. تعمیر کیا با بهترین کیفیت در تعمیرگاه ۲۴۷ انجام میشود.

 

تعمیر جعبه فرمان توسان

برای این که جعبه فرمان توسان شش سیلندر باز شود لازم است که رام، سگ دست ها، لوله های پمپ هیدرولیک، موج گیرها، طبق ها و … باز شود. پس شما به عنوان مالک خودرو خوب است توجه داشته باشید که این اتفاق فرصت خوبی است تا جلو بندی خودرو خود را تعمیر کنید. این کار از لحاظ اقتصادی بسیار به نفع شما خواهد بود. نکته مهم در روغن هیدورلیک توسان این است جز روغن ATF 3 ، نباید روغن دیگری در مخزن ریخته شود.

پیشنهاد مطالعه :  انواع صدای ماشین

تعمیر جعبه فرمان هیوندای

تعمیر جعبه فرمان هیوندای سانتافه

وظیفه حساس هدایت خودرو بر عهده فرمان خودرو میباشد که برای تغییر مسیر از آن استفاده میکنیم. به این ترتیب مجموعه تشکیل دهنده این سیستم، نقش مهمی در این مجموعه بر عهده دارد. تعمیر جعبه فرمان سانتافه  و عیب یابی قسمت های الکترونیکی فرمان خودرو های هیوندای به صورت تخصصی در تعمیرگاه ۲۴۷ انجام میشود. همچنین در صورت نیاز میتوانید با امداد خودرو سانتافه تماس بگیرید.

 

تعمیر جعبه فرمان جنسیس

جعبه فرمان خودرو انواع مختلفی مثل فرمان های هیدرولیکی، الکتریکی و مکانیکی دارد. برای تعمیر جعبه فرمان جنسیس و جنسیس کوپه باید اول دلیل خرابی را پیدا کرده و بعد با مشخص کردن نوع عملکرد آن به تعمیر جعبه فرمان خودرو بپردازید. برای این کار و تعمیر هیوندای میتوانید به تعمیرگاه مجاز هیوندای ۲۴۷ مراجعه کنید.

 

تعمیر جعبه فرمان سنتنیال

معمولا در خودروهای هیوندای که دارای فرمان هیدرولیکی هستند، مشکل جعبه فرمان درای نشانه هایی مثل نشت روغن هیدرولیک و سفت شدن فرمان است. برای این که مشخص شود جعبه فرمان قابلیت تعمیر دارد، باید باز شده و پیچ ریگلاژ آن تنظیم شود. در صورتی که شانه ای و بقیه قسمت های دیگر فرمان مشکی نداشته باشد، امکان تعمیر آن وجود دارد.

تعمیر جعبه فرمان هیوندای

تعمیر جعبه فرمان آزرا

نکته بسیار مهم در خصوص خودرو های هیوندای این است که نسبت به صداهای غیرعادی آن بی توجه نباشید، چون که ممکن است خسارت های جبران ناپذیری در پی داشته باشد. در صورتی که هنگام چپ و راست کردن فرمان خودرو صدای تق تق مانندی میشنوید و نمیدانید که آیا این مشکل از تلسکوپی فرمان است، یا جعبه فرمان و حتی سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو، توجه داشته باشید که صداهای مربوط به مشکلات این قسمت ها خیلی شبیه به هم بوده و تشخیص آنها نیاز به تخصص و یکسری آزمایش دارد تا علت دقیق مشکل پیدا شود. از دیگر خدمات تخصصی ما تعمیر جعبه فرمان تویوتا میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *