امداد خودرو

تعمیر موتور هیوندای

تعمیر موتور هیوندای

موتور هیوندای قطعه حساس میباشد و تعمیر آن نیاز به تخصص و دانش فنی بالایی دارد. شرکت هیوندای به یکی از محبوب ترین برندهای دنیای خودروسازی به خاطر استفاده از فناوری های پیشرفته و تکنولوژی های روز دنیا تبدیل شده است. برند هیوندای با این که از نظر قیمت به صرفه است ولی چیزی از جهت ظاهر و کیفیت کم نگذاشته است. هیوندای از قابل اعتماد ترین و مناسب ترین خودروهای خارجی در ایران است که هر روز موتور و سایر قطعات آن پیشرفته تر میشود. به همین دلیل اگر شما هم یکی از صاحبان خودرو هیوندای هستید، توصیه میکنم تعمیرات موتور خود را به تعمیرگاه مجاز هیوندای بسپارید.

 

عیب یابی و تعمیر موتور هیوندای

در تعمیرگاه ۲۴۷ خودرو های خارجی مثل هیوندای را به استاندارد های روز دنیا و با داشتن تکنسین های حرفه ای و آموز دیده تعمیر میکند، شما میتوانید در صورت بروز مشکل و یا برسی موتور هیوندای به تعمیرگاه ۲۴۷ مراجعه کنید.

مواردی مثل کارکرد موتور هیوندای، آماده سازی خودرو هیوندای برای معاینه فنی، صداهای زیاد و غیرعادی در موتور هیوندای، لرزش یا ریپ زدن موتور، جوش آوردن یا داغ شدن بیش از حد موتور هیوندای، جلوبندی و گیربکس اتوماتیک، مشکل در اتصالات برقی هیوندای و دیگر امکاناتی که موتور دارد در تعمیرگاه مجاز ۲۴۷ برسی و تعمیر میشود. مشکلاتی که میتوانند نشان دهنده خرابی موتور شما باشند به صورت دقیق و استاندارد توسط تعمیرکاران حرفه ای ما شناسایی شده و تعمیر میشود. برای دسترسی به خدمات امداد خودرو هیوندای با ما تماس بگیرید. البته برای مراجعه به تعمیرگاه باید موارد زیر را در نظر داشته باشید تا به موقع نسبت به تعمیر موتور هیوندای خود اقدام کنید:

پیشنهاد مطالعه :  صافکاری PDR چیست؟

تعمیر موتور هیوندای

  • اگر چراغ های هشدار دهنده خودرو بعد از روشن کردن و کار کردن آن خاموش نشدند، این وضعیت خوب نیست و ممکن است مشکلی جدی وجود داشته باشد. از آنجایی که هر یک از این چراغ ها به سنسور هایی متصل هستند که بر همه قسمت های خودرو نظارت دارند، پس روشن بودن آن به معنی وجود مشکلی خاص در خودرو شما میباشد.

 

  • مهمترین چراغ هایی که به خاطر خرابی در موتور هیوندا روشن میشوند عبارت اند از: چراغ چک موتور، چراغ فشار روغن و چراغ روغن. اما بعد از روشن شدن این چراغ ها ممکن است برای تشخیص مشکل موتور هیوندای سردرگم شوید، توصیه ما این است در این شرایط به تعمیرگاه مراجعه کرده و ماشین را دیاگ بزنید. با انجام این کار همه قسمت های خودرو شما برسی شده و مشکل آن به صورت دقیق مشخص میشود.خدمات تخصصی مثل تعمیر جعبه فرمان هیوندای هم انجام میشود.

 

  • از نشانه های سلامت موتور، آرام کار کردن آن به هنگام رانندگی و عدم وجود هر گونه لغزش است، در غیر این صورت بهتر است برسی شود. ولی مشکل در موتور تنها دلیل لرزش بدنه خودرو نیست، مواردی مثل گرفتگی لوله های بنزین و عملکرد بد شمع ها و … هم میتواند باعث لرزش خودرو شود.

 

  • اگر احساس کردید که خودرو شما جدیدا سر صدای بیشتری به صورت غیرعادی تولید میکند، بهتر است حتما به تعمیرگاه مراجعه کنید. علت بروز این مشکل را میتوان در آسیب گربکس، آسیب پیستون ها یا ساییدگی دنده ها و سایر مشکلات عملکردی موتور دانست که در تعمیرگاه برسی میشود. اگر هنگام گاز دادن به سرعت مورد نظر نرسید، احتمالا سیستم سوخت رسانی موتور دچار مشکل شده است.تعمیر موتور هیوندای
  • اگر هنگام عبور از سربالایی ها ماشین شما زور میزند، نشانه ناتوانی موتور است. البته در بیشتر موارد این مشکل خیلی جدی نیست و با اقداماتی ساده در تعمیرگاه، درست میشود. شایع ترین دلیل این اتفاق گرفتگی فیلتر بنزین میباشد، این فیلتر به تدریج کثیف شده و شاهد افت عملکرد آن خواهیم بود، در ادامه پمپ بنزین برای این که بنزین را از فیلتر عبور دهد باید تلاش بیشتری بکند. رسوب کردن آلودگی های بنزین در باک هم در نظر داشته باشید. شما میتوانید تعمیر هیوندای خود را به ما بسپارید.
پیشنهاد مطالعه :  امداد خودرو و تعمیرگاه هیوندا در ولنجک

 

  • نسبت به تعویض روغن هم باید به موقع اقدام کنید. همچنین استفاده از روغن موتور تقلبی باعث خرابی واشرها و اورینگ های موتور میشود و در این صورت باید موتور را کاملا باز کنیم، به صورت کامل جرم بخارات روغن نامرغوب شسته و سپس بسته شود. همچنین تعویض به موقع روغن موتور از نیاز های مهم و حیاتی برای نگهداری و سلامت موتور است. اگر زمان تعویض روغن موتور را به تعلیق بیندازید، موتور به مرور زمان آسیب میبیند. همچنین باید نسبت به نشتی روغن هم سریعا اقدام کنید. نشتی روغن موتور باعث میشود تا روغن کافی به میان قطعات نرسیده و در ادامه قطعات داخل موتور سریع تر فرسوده و خراب شوند.

 

  • در صورت ورود بیش از حد آب به درون خودرو هم موتور آسیب میبیند. این مشکل معمولا هنگام بارندگی شدید یا عبور از آبهای ساکن رخ میدهد. اگر آب به منیفولد ورودی هوا برسد، شاتون های موتور کج میشود. توصیه میکنیم که به مایع خنک کننده خودرو هم توجه کنید. هر سه سال یک بار یا هر ۴۸۰۰ کیلومتر باید تعویض شود. اگر به این مورد توجه نکنید موتور شما بیش از حد داغ شده و مشکلات جدی در آن به وجود می آید.

 

خروج دود از موتور هیوندای

اگر از قسمت جلو یا عقب خودرو هیوندای شما دود آبی یا سفید خارج شود، نشانه هایی از مشکل در قسمت موتور خودرو شما هستند. از دیگر خدمات تعمیرگاه ۲۴۷ میتوان به تعمیر سانتافه اشاره کرد.

خروج دود آبی از موتور هیوندای

اگر روغن موتور از مسیر اصلی منحرف شود و به همراه بنزین بسوزد، دود آبی به وجود می آید و از قسمت جلو خودرو خارج خواهد شد. بهترین کاری که در این شرایط میتوان انجام داد تعمیر اتصالات قطع شده یا فرسوده موتور هیوندای میباشد که برای آن میتوانید به تعمیرگاه ۲۴۷ مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه :  انواع صدای ماشین

تعمیر موتور هیوندای

خروج دود سفید از موتور هیوندای

اگر دود سفید از زیر کاپوت شما خارج شد، موتور خودرو شما جوش آورده است. اگر نسبت به خروج دود سفید از اگزوز بی تفاوت باشید، این مشکل به وجود خواهد آمد.

مشخصات فنی موتور هیوندای

به عنوان مثال هیوندای سانتافه از جذاب ترین و مطرح ترین انواع هیوندای از نظر قدرت موتور و طراحی آن حساب میشود. به خاطر این که در ایران هم از این مدل بیشتر استقبال شده است به برسی مشخصات فنی این خودرو طراحی شده در سال ۲۰۱۰ میپردازیم. حجم موتور این خودرو ۳۵۰۰ سی سی بوده و توان موتور ۲۸۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه میباشد، همچنین گشتاور موتور ۳۳۵ نیوتون متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۶ دنده خودکار و حجم باک ۷۵ لیتری دارد. انتقال نیرو به صورت دو دیفرانسیل بوده و حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت دارد. مصرف سوخت ترکیبی آن ۱۰.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در صورت بروز مشکل میتوانید با امداد خودرو کیا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *