امداد خودرو

تعمیر جعبه فرمان تویوتا

تعمیر جعبه فرمان تویوتا

تعمیر جعبه فرمان تویوتا لندکروز

جعبه فرمان تویوتا از نوع جعبه فرمان های جک داخل میباشد. ساختار جعبه فرمان های تویوتا تشکیل شده از دو کاسه نمد یکی وسط و دیگری چک نت است. شیر فرمان تویوتا لندکروز که به عنوان شیر هیدرولیک هم شناخته میشود، در کنار جعبه فرمان هیدرولیک، کمک فرمان و پمپ هیدرولیک از اجزای اصلی تشکیل دهنده فرمان هیدرولیک این خودرو است. شیر فرمان تویوتا لندکروز سوراخ هایی دارد که با چرخیدن فرمان و گردش آن به چپ و راست این سوراخ ها باز شده و به وسیله آنها روغن هیدرولیک به جک هیدرولیکی انتقال میابد و در نتیجه لاستیک خودرو میچرخد. کارایی فرمان هیدرولیک خودرو شدیدا تحت تاثیر انتخاب شیر فرمان مناسب برای تویوتا لندکروز است.

نقش شیر فرمان در سیستم هیدرولیک

از آنجایی که برای تعمیر شیر فرمان نیاز به بازکردن جعبه فرمان تویوتا هست خوب است بدانید به صورت خلاصه شیر فرمان نقش تقسیم روغن را در سیستم هیدرولیک دارند. یعنی روغن را به هر دو سمت فرمان هیدرولیک با فشار یکسان منتقل میکنند. شیر فرمان های تویوتا لندکروز به صورت فابریک تقویت نشده هستند، به همین خاطر بعد از نصب با این که عملکرد خوبی دارند، اما فرمان آنچنان که انتظار دارید، خوب و روان نیست. برای این که فرمان را بهبود داده تا در رانندگی راحت باشید، باید شیر فرمان تویوتا لندکروز را در تعمیرگاه مجاز تویوتا نرم و تقویت کنید. در واقع این کار باعث نرم شدن سیستم هیدرولیک فرمان میشود.

تعمیر جعبه فرمان تویوتا

اجزای اصلی تشکیل دهنده شیر فرمان تویوتا

شیر فرمان از سوزن، قسمت بالایی یا همان هزار خاری که در داخل چهار شاخ فرمان قرار گرفته، قسمت پایینی که روی میل دنده شانه ای جعبه فرمان تویوتا مماس بوده و درون پوسته جعبه فرمان قرار گرفته است. خوب است بدانید قسمت پایینی شیر فرمان دارای ۴ عدد PTF است.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیر تویوتا لندکروز

تعمیر شیر فرمان تویوتا

اولین مرحله از تعویض یا تعمیر شیر فرمان تویوتا، باز کردن جعبه فرمان هیدرولیک است. جهت باز کردن جعبه فرمان تویوتا هم نیاز به جدا کردن اتصالات آن دارید. یکی دیگر از خدمات ما تعمیر کیا به صورت تخصصی است.

تعمیر جعبه دنده تویوتا هایلوکس

برای باز کردن جعبه فرمان تویوتا در مرحله اول باید سیبک فرمان را باز کرده و از چرخ خودرو جدا شود. سپس پیچ های چهار شاخ فرمان را شل و باز کنید. بعد شلنگ فشار قوی و فشار ضعیف را باز کرده و در نهایت پیچ هایی که جعبه فرمان تویوتا به وسیله آن محکم شده را باز میکنید. با این حرکت جعبه فرمان تویوتا آزاد میشود و باید آن را به سمت بیرون بکشید. توجه داشته باشید که برای تعویض شیر فرمان باز کردن اتصالات شیر از روی جعبه فرمان تویوتا کفایت میکند.

 

تعمیر جعبه فرمان تویوتا کمری

یکی از مهم ترین قسمت های جلوبندی خودرو، جعبه فرمان آن میباشد. تویوتا از جمله خودروهای لوکس موجود در بازار است که برای تعمیر آن نیاز به یک تعمیرکار خوب و حرفه ای دارید. تکنسین های تعمیرگاه ۲۴۷ تسلط و دانش کامل روی آپشن ها و سیم کشی و جعبه فرمان تویوتا داشته و میتوانند تعمیر موتور تویوتا را به بهترین شکل انجام دهند.

 

تعمیر جعبه فرمان تویوتا

تعمیر جعبه فرمان پرادو

در تعمیرگاه مجاز تویوتا، تعمیر جعبه فرمان پرادو کاری بسیار حساس و حرفه ای است. با توجه به حساسیت این کار، تعمیرکاران ما اول عیب های خودرو را پیدا میکنند و بعد برای رفع آن اقدام میشود. در تعمیرگاه مجاز تویوتا جلوبندی خودرو هم چک میشود، چرا که احتمال دارد بخش های دیگر خودرو هم مشکل داشته باشند. کادر ما به راحتی مشکل خودرو را پیدا کرده و با بالاترین کیفیت کار تعمیر جعبه فرمان تویوتا را انجام میدهند.

 

تعمیر جعبه فرمان کرولا

تعمیر جعبه فرمان تویوتا کرولا در تعمیرگاه ۲۴۷ با تسلط و دانش کامل بر خودرو تویوتا انجام میشود. از مهم ترین نشانه های خرابی جعبه فرمان تویوتا میتوان به لقی در اهرم بندی، لقی در فرمان خودرو، خورده شدن قطعات سگ دست، سفت بودن فرمان، لق بودن قطعات یاتاقان چرخ ها، گیج بودن فرمان خودرو، تنظیم نبودن شاسی خودرو، شکسته شدن فنرها، ضعیف بودن فنرها، ساییده شدن لاستیک ها، سختی در رانندگی، صدای لاستیک ها در پیچ، لرزیدن فرمان در سرعت زیاد، لرزیدن چرخ های جلو و کشیده شدن خودرو به طرفین اشاره کرد. همچنین در صورت نیاز به امداد خودرو لکسوس میتوانید با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیر تویوتا کمری

تعمیر جعبه فرمان تویوتا

تعمیر جعبه فرمان یاریس

همانطور که اشاره شد جعبه فرمان از مهم ترین قسمت های جلوبندی خودرو است که فقط یک تعمیرکار خوب و حرفه ای توانایی تعمیر این بخش را دارد. تعمیر باید به شکل اساسی انجام شود. گاهی اوقات حتی با تراز کردن میزان فرمان و تعویض جعبه فرمان تویوتا هم مشکل حل نشده و هنوز هم خودرو گیج میزند و به طرفین کشیده میشود. یکی از اصلی ترین موارد در یک تعمیرگاه حرفه ای، مجهز بودن به دستگاه های پیشرفته و روز دنیا میباشد. همه این موارد در تعمیرگاه مجاز تویوتا ۲۴۷ رعایت شده است. برای تعمیر سانتافه روی ما حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *