امداد خودرو

علت استارت نخوردن ماشین

شما به عنوان راننده حتما چند بار به مشکل استارت نخوردن ماشین برخورد کرده اید. معمولا وقتی این مشکل پیش می آید، افراد سریعا به سراغ برسی باتری ماشین میروند و فکر میکنند که مشکل از آنجا است. خوب است بدانید که دلایل استارت نخوردن ماشین ممکن است خارج از حوزه باتری باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به برسی علت و راه حل های استارت نخوردن ماشین بپردازیم.

 

دلایل استارت نخوردن ماشین

علت های زیادی برای استارت نخوردن ماشین وجود دارد، پس اگر ماشین شما استارت نخورد بهترین کار این است که اول ساده ترین علت ها را برسی کنید تا وقت زیادی از شما گرفته نشود، این علت ها میتواند در خرابی اتصالات و سیم کشی، خرابی استارت، مشکل در سیم کشی استارت، قطع شدن سوئیچ، خالی شدن یا خراب و تمام شدن باتری ماشین باشد. تعمیر جعبه فرمان هیوندای به صورت تخصصی در تعمیرگاه ۲۴۷ انجام میشود.

علت استارت نخوردن ماشین

قفل شدن موتور

یکی از علت های استارت نخوردن خودرو شما میتواند به خاطر شکسته شدن دنده استارت و در ادامه فرو رفتن دنده در فلایویل، چسبیدن شاتون ها یا یاتاقان های میل لنگ باشد و خودرو شما استارت نخورد. این مشکل در خودروهای اتومات میتواند به  علت خراب شدن سلکتور گیربکس اتوماتیک باشد.

 

تشخیص علت استارت نخوردن ماشین

با استفاده از ولت متر میتوانید تشخیص دهید که باتری ماشین سالم است یا خیر. در صورتی که به این وسیله دسترسی نداشتید، کافی است به سراغ چراغ جلو ماشین رفته و نور بالا بزنید، اگر نور چراغ عادی بود پس باتری ماشین مشکلی ندارد. امداد خودرو تویوتا به صورت شبانه روزی در خدمت شماست.

اگر علت استارت نخوردن ماشین خود را قطع شدن سیم کشی استارت میدانید، اگر در هنگام چرخاندن سوئیچ ماشین، صدای خفیفی از چراغ های پشت آمپر شنیدید و آنها برای لحظه ای کوتاه روشن شدند، سیم کشی استارت مشکلی ندارد.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیرات خودروهای هیبرید

اگر استارت نخوردن خودرو به خاطر سیم کشی استارتر یا خرابی موتور استارتر باشد، برای لحظه ای چراغ های پشت آمپر خاموش شده و یک صدای تق به گوش میرسد.

علت استارت نخوردن ماشین

در صورتی که اتصالات پشت استارتر یا خود استارتر مشکل داشته باشد، نباید منتظر ضعیف یا خاموش شدن چراغ های آمپر باشید و فقط یک صدای تق مانندی شنیده خواهد شد.

خرابی باتری در اکثر اوقات علت استارت نخوردن است که میتوانید با تعویض باتری، این مشکل را برطرف کنید.

در صورتی که استارتر، باتری و سیم کشی ماشین سالم باشند، باید قفل کردن موتور را در نظر بگیرید. اگر میخواهید مطمئن شوید که قفل شدن موتور علت استارت نخوردن ماشین است. دنده را در ۵ قرار داده و ماشین را هل دهید، در صورتی که ماشین حرکت کرد، یعنی موتور قفل نبوده و مشکلی ندارد. البته توجه داشته باشید که این روش برای گیربکس دنده ای بوده و برای اتومات کاربرد ندارد. از دیگر خدمات ما میتوان به تعمیر تویوتا به صورت حرفه ای اشاره کرد.

در گیربکس های اتوماتیک وقتی دنده در وضعیت D یا R باشد، موتور استارت نخواهد خورد. و در وضعیتی که سلکتور گیربکس اتوماتیک خراب شود، ECU پیام این وضعیت را به درستی دریافت نکرده و در نتیجه خودرو استارت نمیخورد.

علت استارت نخوردن ماشین

چرا موتور قفل میشود؟

قفل شدن موتور میتواند به علت وجود آب زیاد در سر پیستون ها و محفظه احتراق باشد که این موضوع به خاطر واشر سر سیلندرهای سوخته است. یا همانطور که اشاره شد، قفل شدن میتواند به  خاطر چسبندگی یا شکستگی یاتاقان ها یا یاتاقان های شاتون ها باشد. حتی ممکن است دنده استارت یا استارت شکسته شده باشد و قطعات آن لای دنده فلایویل افتاده باشد.

 

رفع قفل موتور ماشین

اگر دلیل قفل شدن موتور ماشین آب زیاد جمع شده بر سر پیستون ها و محفظه احتراق باشد، شما باید بعد از باز کردن شمع ها استارت بزنید. این کار باعث خارج شدن آب اضافه سر پیستون شده و موتور ماشین آزاد میشود. اگر لکسوس دارید میتوانید از خدمات تعمیر لکسوس ما استفاده کنید.

اگر قفل شدن موتور به خاطر مشکل در یاتاقان ها بود، این کار از نظر فنی پیچیده تر از آن است که خودتان از پس آن بربیاید و باید یک کارشناس خبره خبر کنید.

اگر استارتر باعث قفل شدن موتور ماشین شده باشد، استارتر را از روی موتور باز کرده و دنده ماشین را روب پنج قرار داده شروع به هل دادن ماشین برای حرکت کنید. اگر باز هم ماشین حرکت نکرد، دلیل قفل شدن موتور ماشین شما قطعا در شکستن قطعات موتور، میل لنگ یا شاطون است.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیر گیربکس CVT

علت استارت نخوردن ماشین

مشکلات الکتریکی استارت نخوردن ماشین

چک کردن فیوزها:

فیوز ماشین هم میتواند از دلایل استارت نخوردن آن باشد و رفع عیب فیوز این مشکل حل میشود.

 

خوردگی باتری

اگر از باتری ماشین خود زیاد و در طولانی مدت استفاده کرده باشید، خوردگی و جرم گیری که برای باتری اتفاق می افتد باعث قطع ارتباط آن با بقیه قطعات ماشین میشود. با درست کردن مشکل خوردگی باتری، شاید بتوانید یک استارت موفق داشته باشید. تعمیرکاران آموزش دیده برای تعمیر سانتافه در تعمیرگاه ۲۴۷ آماده خدمت رسانی هستند.

 

از کار افتادن باتری

باتری از کار افتاده از دیگر دلایل از کار افتادن باتری است. برای این که مطمعن شوید باتری از کار افتاده علت استارت نخوردن ماشین است، باید به روش باتری به باتری بروید و در حالتی که ماشین استارت خورد، یعنی مشکل از باتری است و باید آن را تعویض و اتصالات را تمیز کنید.

علت استارت نخوردن ماشین

سوئیچ بد

معیوب بودن سوئیچ، از دیگر دلایل استارت نخوردن خودرو محسوب میشود. برای این که بفهمید سوئیچ سالم است میتوانید سوئیچ را در حالت استارت کامل قرار داده و در صورتی که باتری ماشین سالم باشد و چراغ های هشدار روشن نشوند، به احتمال زیاد سوئیچ مشکل دارد. در صورتی که سوئیچ سالم باشد، آن را برای استارت کامل بچرخانید و در بیشتر خودروها این حالت باعث خاموش شدن چراغ های هشدار دهنده خواهد شد.

 

اتصالات معیوب استارت

از دیگر دلایل استارت نخوردن ماشین میباشد. گاهی قطعات الکتریکی مربوط به استارت در اثر خوردگی آسیب میبینند. برای این که متوجه شوید استارت شما نیاز به تعویض دارد باید از تسترهای مخصوص و باز کردن سوئیچ و در نهایت جریان ایجاد شده را باید برسی کنید تا متوجه مشکل بشوید. تعمیر کیا هم جزو خدمات تعمیرگاه ۲۴۷ میباشد.

 

مشکل در سیم پیچ احتراق خودرو

یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن خودرو میباشد که به مولتی متر برای اندازه گیری مقاومت و تست دقیق نیاز دارید. در صورتی که سیم پیچ به خوبی کار نمیکرد، اقدام به تعویض آن کنید.

علت استارت نخوردن ماشین

کلاه توزیع

از دیگر موانعی که میتواند سر راه استارت خودرو شما وجود داشته باشد، کلاه توزیع معیوب، مخصوصا در هوای مرطوب است. اما توجه داشته باشید که احتمال وقوع این مشکل خیلی کم است. ولی شما میتوانید به خارج کردن کلاه توزیع اقدام و به برسی رطوبت آن بپردازید، سپس در صورتی که ترک داشت آن را عوض کرده و در غیر این صورت با پارچه تمیز و خشکی آن را رطوبت گیری کنید.

پیشنهاد مطالعه :  امداد خودرو تویوتا شمال تهران

 

سیم پیچ شکسته

اگر قسمتی از سیم پیچ شکسته باشد، ممکن است در استارت خوردن خودرو تاثیر بگذارد. پس در صورتی که با مشکل استارت نخوردن خودرو مواجه شدید، به برسی سیم پیچ آن بپردازید. تعمیر هیوندای یکی از خدمات اصلی تعمیرگاه ۲۴۷ است.

 

رله و پمپ سوخت

برای این که پمپ سوخت را چک کنید، در صورت داشتن تجهیزات میتوانید تست فشار را روی سیستم سوخت پیاده کنید. البته بیشتر افراد به این تجهیزات دسترسی نداشته و باید به چک کردن اتصالات الکتریکی بپردازند. وقتی سوئیچ به حالت روشن است، با تستر جریان، به برسی جریان سر مثبت پمپ سوخت بپردازید. در صورت عادی بودن وضعیت به مرحله بعدی بروید. اگر به این صورت نبود، به سراغ برسی فیوز بروید. در صورت سالم بودن فیوز، احتمالا رله پمپ سوخت مشکل دارد.

علت استارت نخوردن ماشین

فیلتر سوخت

وقتی موتور در اثر اختلال در فیلتر سوخت، به سوخت دسترسی پیدا نکند، ماشین روشن نمیشود. پس مشکل در فیلتر سوخت هم در هنگام استارت نخوردن ماشین در نظر داشته باشید. به صورت کلی خوب است که به تعویض فیلتر سوخت بعد از هر بیست هزار کیلومتر بپردازید.

 

استارت شل

بعضی وقت ها علت استارت نخوردن خودرو را میتوان در پیچ مهره شل استارت پیدا کرد که جلوی خودرو را از روشن میگیرند. با یک تماس از خدمات امداد خودرو کیا بهره مند شوید.

 

معیوب بودن انژکتور

وجود مشکلی مثل انژکتور معیوب میتواند از دلایل استارت نخوردن ماشین شما باشد که جلوی رسیدن سوخت به موتور را میگیرد.

 

سوپاپ سرد یا معیوب

مشکل استارت نخوردن ماشین خود را میتوانید در شیر معیوب استارت در هنگامی که موتور سرد است، پیدا کنید.

علت استارت نخوردن ماشین

عیب در MAF ، ECU

اگر کامپیوتر اصلی موتور یا سیستم های الکتریکی، عملکرد نامناسبی داشته باشند، خودرو استارت نمیخورد و شما باید به تعمیرگاه برای حل این مشکل مراجعه کنید. در هر مکان و زمانی امداد خودرو هیوندای در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *