امداد خودرو

تعمیر کمپرسور کولر انواع هیوندا

تعمیر کمپرسور هیوندا

از سال 2011 به بعد خودروهای هیوندای و کیا از نسل جدید کمپرسورهای سواچ پلیتی با کنترل برقی سلونوید کمپرسور استفاده می کنند. این کمپرسورها فاقد کلاچ مغناطیسی هستند و میزان فشار کمپرسور و فعالیت آن توسط سلونویید کمپرسور کنترل می شود.قطعه ای که پیستون های کمپرسور بر روی آن قرار دارند سواچ پلیت نام دارد و با کمک فنری که در زیر آن تعبیه شده و سلونویید کنترل می شود. اگر سواچ پلیت در حالتیکه بدون زاویه است قرار بگیرد پیستون های کمپرسور نمی توانند فعالیت مکش داشته باشند. هر چقدر زاویه سواچ پلیت بیشتر باشد میزان کورس پیستون ها بیشتر می شود و مکش و تراکم کمپرسور هم بیشتر می شود. وظیفه تغییر و کنترل سواچ پلیت با سلونویید کمپرسور است و خود این شیر برقی از ECU دستور می گیرد. در تعمیرگاه ۲۴۷ همه خدمات مربوط به تعمیر کیا هم ارائه میشود.

تعمیر کمپرسور هیوندا I20

عمر کمپرسور های هیوندای

عمر این کمپرسورها کم است، به دلیل استفاده از پیستون های پلاستیکی ساییدگی پیستون ها باعث ایجا گرفتگی در بخش هایی از کندانسور و مدارهای حساس گاز پرفشار می شود. این اتفاق زمانی می افتد که کولر خودرو در گرمای زیاد و ترافیک ها قطع شود. بعد از آن هر چند وقت یک بار احساس می کنید باد کولرتان گرم شده و ممکن است از بعضی دریچه ها باد خنک جریان پیدا نکند و در نتیجه کولر قطع می شود.

پیشنهاد مطالعه :  امداد خودرو هیوندای شمال تهران

عمر مفیدی که این کمپرسورها دارند در حدود 3 سال می باشد و بعد از 3 سال ممکن است با همچنین مشکلاتی روبه رو شوید. در این شرایط میتوانید برای تعمیر هیوندای به ما مراجعه کنید.

تعمیر کمپرسور کولر هبوندای

تعمیر و تعویض کمپرسور مدل های هیوندای

این کمپرسورها را نمی توان تعمیر کرد و زمانیکه خراب می شوند فقط آنها را باید عوض کرد پس به هیچ وجه دنبال تعمیر آن نباشید. تعمیرکارانی هستند که مبلغی آز شما دریافت می کنند بابت تعمیرات ولی شما در آینده یاز هم مجبور میشید هزینه کنید و کل سیستم کولر هم به دلیل دست کاری های غیر اصولی آسیب می بیند و هزینه شما بیشتر می شود.

دو مدل کمپرسور در بازار وجود دارد که بهتر از کارکرده های دیگر می باشد و آن ها مارک هانون و داوون می باشند.

در زمان تعویض کمپرسور حتما باید کندانسور عوض شود تا گرفتگی های آن باعث خرابی کمپرسور جدید نشود. کندانسورهای تایوانی نسبت به بقیه قیمت مناسب تری دارند و خنکی خوی دارند. سیستم مدارات گاز کولر باید با گاز ازت کولر شسته شود و فقط در این صورت است که برای کولر خود نیاز به تعمیرگاه ندارید.

در خودروی سانتافه یه مشکل دیگه هم به وجود می آید که در آن لوله H خودرو نشتی پیدا می کند و گاز مدار خالی می شود. بهتر است برای تعمیر کولر ماشین هیوندای خودتان به یک تعمیرگاه مجاز هیوندای مراجعه کنید تا دچار مشکلات ثانویه نشوید.

کمپرسور هیوندای سوناتا

تعمیر کمپرسور کولر هیوندای آوانته در تعمیرگاه تخصصی هیوندای ۲۴۷:

اولین مطلب این است که قطعات داخل کمپرسور به صورت جدا در بازار یافت نمی شود و حتما باید از قطعات استوک باید استفاده کرد. بیشتر خرابی هایی که بیرون کمپرسور است قابل تعمیر است مثل فولی کمپرسور یا بلبرینگ

بعضی از خرابی ها از داخل کمپرسور است که قابل تعمیر نیست و حتما باید کمپرسور عوض شود.یکی از عواملی که باعث خرابی کمپرسور می شود گاز نداشتن در داخل سیستم AC می باشد. نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که اگر داخل مدار سیستم کولر کثیفی باشد باعث خرابی کمپرسور جدید می شود پس باید مدار را قبل از تعویض کمپرسور شستشو داد. این یکی از خدمات اصلی است که برای تعمیر سانتافه انجام میشود.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیر گیربکس لکسوس

قطعاتی که در کمپرسور کولر هیوندای از آن استفاده می شود شامل موارد زیر است:

  1. بوبین
  2. فولی کلاچ سر
  3. پیستون های کمپرسور
  4. محور دوار یا شیم های آن
  5. شیر برقی و پوسته
  6. خرابی شفت اسپیرال کمپرسور

تمامی این قطعات برای سیستم سرمایشی کمپرسور کولر است

کمورس.ر هیوندا VELOSTER

کمپرسور کولر هیوندا آوانته چیست و به چه صورت کار می کند؟

پمپی که از طریق تسمه به میل لنگ وصل می شود متراکم کننده یا کمپرسور نام دارد. در ابتدا گاز کولر در حالت کم فشار به متراکم کننده وارد می شود و سپس متراکم می شود. بعد از اینکه این گاز متراکم شد وارد کندانسور می شود. متراکم کننده فقط برای گازها به کار می رود نه مایعات.

مهمترین مشخصه های کمپرسور کولر هیوندای آوانته در تعمیرگاه هیوندای

یکی دیگر از کالاهای با کیفیت که در کیاموتور تولید شده است، متراکم کننده هیوندا آوانته است این محصول ساخت کشور کره جنوبی است البته مارک های دیگری در تعمیرگاه های هیوندای وجود دارد به نام موبیس و جنیون. خوب است بدایند با استفاده از خدمات امداد خودرو هیوندای، مشکل خود را در محل با قطعات اصل برطرف کیند.

درمورد کمپرسورهای کولر چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

از مهمترین قطعه های سیستم خنک کننده اتومبیل، کمپرسور است که شامل پیستون ها و سیلندرها می باشد. کمپرسور مسئول انتقال گاز خنک کننده به کندانسور است. گاز خنک کننده بعد از اینکه در کمپرسور متراکم شد، وارد کندانسور می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *