امداد خودرو

مراقبت از شیشه جلو خودرو

مراقبت از شیشه جلو خودرو

قسمت مهمی از نگهداری از خودرو، مراقبت از شیشه جلو آن میباشد. شیشه جلو برای شما نقش حفاظت از دنیای بیرون را بازی میکند. شما با رعایت بعضی از نکات میتوانید عمر مفید آنها را افزایش داده و جلوی آسیب سرنشینان در حوادث را بگیرید. در ادامه همراه ما باشید تا به برسی نکاتی در خصوص نگهداری از شیشه جلو ماشین بپردازیم. در صورت بروز مشکل میتوانید با امداد خودرو تویوتا تماس بگیرید.

 

تمیزکاری

بهترین کاری که میتوانید برای نگهداری از شیشه جلو خودرو خود انجام دهید، یک تمیزکاری حسابی است. هر چند وقت یک بار به نظافت عمومی شیشه جلو برسید و کثیفی ها را تمیز کرده و مشکلات روی شیشه جلو را برطرف کنید، با این کار هم عمر شیشه را افزایش داده اید، هم به دید بهتر در هنگام رانندگی کمک میکنید. توجه داشته باشید که در صورت باقی ماندن ذرات روی شیشه جلو، ممکن است شیشه خش افتاده و احتمال ترک خوردن آن زیاد شود. برای تمیز کردن اصولی شیشه جلو از حوله میکروفایبر و شیشه پاک کن مخصوص استفاده کنید.

مراقبت از شیشه جلو خودرو

تعویض برف پاک کن

حداقل سای یک بار، برف پاک کن ها را عوض کنید. اگر رانندگی شما بیشتر در مسافت های طولانی اتفاق می افتد یا زمان زیادی ماشین در معرض گرما قرار دارد، دوره عوض کردن شیشه پاک کن به سالی دوبار افزایش میابد. چون که در این شرایط یکپارچگی برف پاک کن بهم خورده و زودتر خراب میشود. برف پاک کن های خراب هم باعث آسیب به شیشه جلو میشوند، پس برف پاک کن با کیفیت تر، علاوه بر کارکرد بهتر، به شیشه ماشین شما آسیب نمیزند. خدمات امداد خودرو لکسوس در همه ساعات شبانه روز انجام میشود.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیرگاه مجاز هیوندای

 

جلوگیری از خشک شدن شیشه پاک کن

شیشه پاک کن های زیادی برای شفاف کردن شیشه جلوی خودرو وجود دارند، اما روی شیشه نباید از هر شیشه شویی استفاده کنید و یا بگذارید باقی بماند و خشک شود. مواد شیشه پاک کن با بقیه مواد ترکیب شده و تبدیل به مایعات صمغی میشوند و به این راحتی ها جدا نخواهند شد. پس روش اصولی پاک کردن شیشه پاک کن به این صورت است که باید قسمتی از شیشه که میخواهید تمیز شود را اسپری کرده، بعد از پاک کردن همه پاک کننده، به سراغ قسمت بعدی بروید، توصیه میکنیم که این کار را در سایه انجام دهید تا شیشه شوی مورد استفاده خشک نشود.

مراقبت از شیشه جلو خودرو

رها نکردن برف پاک کن

در صورتی که برای تمیز کردن زیر برف پاک کن آن را در حالت عمودی قرار میدهید، بعد از این که کارتان تمام شد، حواستان باشد که آن را رها نکنید و به آرامی آن را روی شیشه قرار دهید. برخورد محکم برف پاک کن به شیشه میتواند باعث ترک خوردن شیشه جلو ماشین شده و همچنین سلامت برف پاک کن را تحت تاثیر قرار دهد. پس این مورد هم برای طولانی شدن عمر شیشه جلو و برف پاک کن رعایت کنید. برای تعمیر کیا از خدمات ما استفاده کنید.

 

محکم نبستن درهای ماشین

زمانی که همه شیشه های ماشین بالا بوده و درهای ماشین محکم به هم کوبیده میشوند، در کابین خودرو فشاری به سمت بیرون ایجاد میشود، در مواردی این کار شیشه جلو ماشین هم شکسته است. در صورتی که شیشه از قبل آسیب دیده باشد، احتمال شکسته شدن آن بیشتر هم میشود.

 

تعمیر شیشه جلو خودرو

در صورتی که شکافی را در شیشه جلو خودرو خود مشاهده کردید، سریعا آن را برسی کنید. هرچه بیشتر با شیشه جلو ترک خورده رانندگی کنید، خطر شکستن آن بیشتر میشود. برای تعویض شیشه خودرو حتما به افراد متخصص رجوع کنید. در تعمیرگاه ۲۴۷، تکنسین های آموزش دیده و با تجربه با ابزار تخصصی مطمئن میشوند که کار به درستی انجام و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود. پس برای تعمیر هیوندای و بقیه خودرو ها به ما مراجعه کنید. چهار نوع شکستگی شیشه خودرو وجود دارد، نیم موجی، ستاره ای، موجی و موجی ستاره ای. در صورتی که شکستگی ها بیشتر از دوتا باشند و یا در محدوده دید راننده قرار داشته و قطی بیشتر از ۱۵ میلیمتر داشته باشند، باید حتما نسبت به تعویض شیشه جلو خودرو خود اقدام کنید و این کار را فقط دست افراد ماهر و آموزش دیده بسپارید.

پیشنهاد مطالعه :  باطری سازی بنز در شهر تهران | مجموعه تخصصی زوج مکانیک

 

مراقبت از شیشه جلو خودرو

حرف آخر

نکاتی که در این مطلب ذکر شد را برای مراقبت از شیشه جلو خودرو به کار بگیرید تا از عمر مفید و کارکرد درست شیشه جلو مطمئن باشید. توجه داشته باشید که شیشه جلو شما را از حشرات، سنگ ها و سایز مواردی که در جاده ممکن است به شما برخورد کنند، محافظت میکند. اگر شیشه جلو خودرو شما خراب شد جهت تعمیر سانتافه به تعمیرگاه ۲۴۷ مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *