امداد خودرو

روشن شدن چراغ ترمز خودرو

روشن شدن چراغ ترمز خودرو

گاهی پیش آمده که هنگام رانندگی ناگهان چراغ ترمز روشن میشود. این چراغ میتواند نشانه وجود نداشتن سیستم ترمز باشد. در ادامه همراه ما باشید تا مهم ترین دلایل روشن شدن چراغ ترمز و کارهایی که میتوان برای رفع آن انجام داد را برسی کنیم.

خوب است بدانید که فرایند های زیادی که فشار دادن پدال ترمز هم جزو آنها است، باعث متوقف شدن خودرو شما میشود. زمانی که پدال ترمز را فشار میدهید، خودرو شما این نیرو را به وسیله مایع ترمز به خود ترمزها منتقل میکند. با توجه به این که ترمزها به نیروی زیادی نیاز دارند، ماشین باید نیرویی که شما وارد کردید را زیاد کند تا خودرو به صورت موفقیت آمیزی متوقف شود. ترمزها به وسیله مقاومت و اصطکاک جهت تغییر انرژی حرکتی به انرژی گرمایی استفاده کرده که این کار با نیروی هیدرولیک صورت میگیرد. در خطوط ترمز مایع هیدرولیک حرکت کرده تا فشار لازم جهت فشار دادن لنت های ترمز در برابر روتورهای ایجاد شده و به این ترتیب سرعت حرکت خودرو شما کم و در نهایت متوقف شود. در صورت بروز مشکل در سیستم ترمز امداد خودرو تویوتا را خبر کنید.

 

روشن شدن چراغ ترمز خودرو

دلایل روشن شدن چراغ ترمز

یکی از مهم ترین ویژگی های ایمنی در خودرو شما ترمز است. چرا که ترمز تنها راه توقف یا کند شدن خودرو شما است. اگر شما هم هنگام شروع رانندگی نگران میشوید که ممکن است خودرو شما متوقف نشود، با وجود چراغ ترمز، دیگر جای هیچ نگرانی نیست. در ادامه به برسی شایع ترین دلایل روشن شدن چراغ ترمز میپردازیم.

ترمز دستی

همه رانندگان در هنگام پارک کردن اقدام به کشیدن ترمز دستی میکنند. وقتی چراغ ترمز شما روشن میشود، این امکان وجود دارد تا ماشین را خاموش کنید. حتی روشن شدن چراغ ترمز ممکن است برای جلب کردن توجه شما با صداهایی هم همراه باشد. پس بیشتر خودروها سنسوری دارند که این اجازه را به خودرو میدهد تا از زمان روشن شدن ترمز دستی خبر داشته باشند. تعمیر هیوندای را از ما بخواهید.

پیشنهاد مطالعه :  واشر سر سیلندر و دلایل سوخت آن را بشناسید !

در صورتی که ذره ای ترمز دستی شما درگیر باشد، ماشین فعال بودن آن را در نظر گرفته و به شما هشدار خواهد داد. رانندگی وقتی ترمز دستی بالاست باعث گرم شدن بیش از حد ترمزها شده و به مایع ترمز آسیب میرساند و حتی باعث فرسوده شدن لنت ها یا روکش ترمز ها میشود. در صورتی که زیاد این اتفاق بیافتد، شما به ترمزهای جدید نیاز خواهید داشت.

 

کم بودن روغن ترمز

یکی دیگر از دلایل روشن شدن چراغ ترمز، کم بودن روغن ترمز است. در سیلندر اصلی ترمز، یک سنسور وجود داشته که پیوسته به اندازه گیری مایع موجود در ترمز میپردازد. وقتی که این مایع از یک حدی کمتر شود، چراغ ترمز روشن شده تا به راننده اطلاع دهد که سیستم ترمز را برسی کند. مخزن معمولا در بخس عقب موتور در نزدیکی بخشی که پدال ترمز در آن سوی پارتیشن فایروال نصب شده قرار دارد.

در وسایل نقلیه امروزی، مخزن ها شفاف هستند تا سطح روغن ترمز به خوبی قابل تشخیص باشد. از مزیت های دیگر این شفافیت علاوه بر راحتی برای دیدن سطح روغن، جلوگیری از ورود گرد و غبار و رطوبت در اثر جدا کردن درپوش است. به این ترتیب جلوی آلوده شدن مایع گرفته میشود. در صورتی که سطح مایع زیر خط کامل بود، درپوش را بردارید و مایع مناسب وسیله نقلیه را تا جای خط کامل، پر کنید. از دیگر خدمات ما تعمیر تویوتا به صورت تخصصی است.

 

کم بودن روعن ترمز

مشکلات ترمز ABS

چراغ ترمز همچنین میتواند نشان دهنده مشکلی در سیستم ترمز ABS باشد. زمانی که از درست بودن ترمز دستی مطمئن بودید، و مقدار روغن ترمز هم چک شده بود، به یک متخصص جهت برسی خودرو و کدهایی که توسط رایانه داخلی تولید شده، نیاز دارید. روشن شدن چراغ ترمز میتواند به خاطر حسگر سیال ترمز یا سنسور ترمز دستی روشن شود. در این جا باید یک فرد متخصص موضوع را تشخیص داده و به حل آن اقدام کند. اگر وقتی رانندگی میکنید، به صورت ناگهانی چراغ ترمز روشن میشود، بهتر است هرچه سریع تر خودرو را نگه دارید و بعد از خاموش کردن موتور، به برسی سطح مایع بپردازید. اگر لازم بود روغن ترمز را به مخزن اضافه کرده و سپس ماشین را روشن کنید تا روشن شدن چراغ ترمز برسی شود. تعمیرگاه ۲۴۷ تعمیر لکسوس هم انجام میدهد.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیرگاه مجاز تویوتا

در صورت خاموش شدن چراغ ترمز میتوانید با خیال راحت به مسیر خود ادامه دهید. در صورتی که دوباره روشن شد، زمان تماس با یک متخصص فرا رسیده است. حتما خودرو را در کناری نگه داشته و از رانندگی خودداری کنید. در این شرایط با زنگ زدن به امداد خودرو ۲۴۷ خودرو شما را به تعمیرگاه مورد اعتماد خود ببرید. به دلیل حساس بودن تعیین علت مشکل ترمزها، این سیستم نیاز به برسی دقیق دارد، لذا به شما توصیه میکنیم این کار را به افراد آموزش دیده در تعمیرگاه ۲۴۷ بسپارید تا در سریع ترین زمان ممکن، مشکل شما را به بهترین شکل ممکن برسی کنند.

روشن شدن چراغ ترمز خودرو

خراب بودن لنت های ترمز

در صورت استفاده زیاد و بعد از گذشت مدت زمان مشخصی، موادی که روی لنت ها باعث اصطکاک میشوند، شروع به فرسوده شدن میکنند. در صورتی که کاملا تمام شوند، ترمزها بیشتر آسیب دیده و هزینه های تعمیر بیشتر خواهد شد. تعمیر کیا را به ما بسپارید.

 

نشت سیستم هیدرولیک

بعد از این که لنت ها برسی شد، متخصص باید به دنبال نشتی در مخزن مایع ترمز، خطوط ترمز، مکانیسم های ترمز، اتصالات و شلنگ های لاستیک بگردد.

 

روشن شدن چراغ ترمز خودرو

خراب شدن سنسورها

همچنین سنسورهایی که سطح مایع ترمز را برسی میکنند، ممکن است دچار مشکل شده باشند. متخصص باید آنها را آزمایش کرده تا از درست کار کردن سنسورها مطمئن شود و اگر لازم بود، آنها را عوض کند. ما میتوانیم تعمیر سانتافه را با کمترین هزینه انجام دهیم.

 

خرابی چراغ های ترمز عقب

برخی از وسایل نقلیه برای روشن کردن چراغ های ترمز عقب، لامپ های زیادی دارند، در صورتی که فقط یکی از این لامپ ها از مدار خارج شود، کامپیوتر داخلی ماشین این تغییر در مدار را تشخیص و چراغ ترمز را روشن میکند.

 

حرف آخر

یک متخصص حرفه ای، توانایی تشخیص درست مشکل روشن شدن چراغ ترمز خودرو را دارد که آیا این مشکل از سنسورها میباشد یا وضعیت نامناسبی در ترمزها وجود دارد و باید آنها را تعویض کرد. تعمیرگاه ۲۴۷ این کار را با اطمینان برای شما انجام میدهد. متخصصین امداد خودرو ۲۴۷ میتوانند در محل حاضر شده و نشت اجزای هیدرولیک، اندازه گیری درام ها و روترها و ضخامت پدها را انجام دهد. تعمیرگاه مجاز هیوندای در همه ساعات آماده خدمت رسانی است.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیر گیربکس لکسوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *