امداد خودرو

تعمیر تخصصی گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس انواع تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا

اگر گیربکس ماشین تویوتا شما دچار مشکل شده باشد اولین کاری که باید انجام دهید این است که خودرو خود را تکان ندهید تا بیشتر از این صدمه نبیند و بعد از آن با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. اگر ماشین تویوتا شما قابل راندن نیست ما می توانیم با استفاده از خودروبر سفارشی خودرو شما رو به تعمیرگاه منتقل کنیم. خدمات تعمیر کیا در تعمیرگاه ۲۴۷ در دسترس است.

تیم ما شامل تکنسین های حرفه ای انتقال قدرت و گیربکس می باشد و سرویس دهی آنها مطمئن و با کیفیت می باشد. ما می توانیم سرویس دهی و تعمیرات انواع خودروهای گیربکس اتوماتیک رو انجام بدیم.

تعمیر گیربکس تویوتا

تعمیر گیربکس تویوتا

خدمات این مرکز شامل موارد زیر است:

تعمیر گیربکس تویوتا، سرویس دوره ای تعمیر گیربکس، بازدید فنی جهت تعمیر گیربکس به همراه گارانتی یکساله.

از آنجاییکه گیربکس اتوماتیک گشتاور موتور را از طریق جریان روغن به گیربکس انتقال می دهد و ساختار آن هیدروالکترومانیکی است، نسبت به خودروهایی که با دنده دستی هستند دقت و حساسیت بیشتری نیاز دارد.

درنتیجه با توجه به این موضوع باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. اگر گیربکس خطا دارد آن را جدی بگیرید و آن را به تعمیرگاه مجاز تویوتا بسپارید. زیرا رانندگی با گیربکس معیوب نه تنها باعث گسترش خرابی به سایر قطعات می شود بلکه هزینه و زمان تعمیر آن را هم بیشتر می کند.
  2. در زمانبندی و کیلومتر تعیین شده روغن گیربکس رو عوض کنید
  3. سیستم برق خودروهای اتوماتیک پیچیده تر از سایر خودروها می باشد در نتیجه سعی کنید از وسایل برقی اضافه مانند چراغ زنون، آمپلی فایر، دزدگیر متفرقه و… استفاده نکنید
  4. سنسورها و مدارهای الکترونیکی گیربکس اتوماتیک حساس است و موتورشویی برای آن توصیه نمی شود.
پیشنهاد مطالعه :  امداد خودرو و تعمیرگاه هیوندا در ولنجک
اورهال گیربکس تویوتا

مروری بر انواع گیربکس های تویوتا

نوآوری انتقال مداوم متغیر (CVT) شرکت تویوتا Launch Gear نام دارد. و نام تجاری آن Direct Shift –CVT است مهندسان تویوتا CVT را به عنوان برترین فناوری در بازار رقابت با شرکت های دیگر برای حداکثر کارایی سوخت می دانند. و نسبت به سیستم انتقال موجود شش درصد بهبود پیدا کرده است. خوب است اشاره کنیم خدمات تعمیر موتور تویوتا به صورت تخصص در مرکز ما انجام میشود.

گیربکس های Direct Shift-CVT دو مزیت بسیار مهم نسبت به نسل های قبلی گیربکس دارند.

  1. اضافه شدن دنده Launch Gear یا دنده لانچ این امکان به مهندسین خودرو ساز داده می شود که انتقال قدرت در خودرو بهینه تر انجام شود.
  2. همچنین علاوه بر مزایای گیربکس Direct Shift-CVT برای خودروسازان، این گیربکس ها برای راننده نیز بسیار مفید می باشد چرا که عملکرد بهتر، شتاب نرم تر و مصرف سوخت پایین تری را تجربه می کنند.
تعمیر گیربکس لندکروز

سوالات متداول تعمیرات گیربکس انواع تویوتا

آیا روغن گیربکس را مانند روغن موتور باید عوض کرد؟

بله، روغن گیربکس هم مانند روغن موتور و سایر روغن های دیگه اتومبیل باید عوض شود

به چه حالتی می گویند گیربکس اتوماتیک خلاص شده است؟

علت خلاص شدن گیربکس به موارد زیر بستگی دارد:

بریدن دنده اویل پمپ، خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، خالی بودن گیربکس از روغن، معیوب شدن چرخ دنده های داخل گیربکس

چرا گیربکس اتوماتیک من تقه می زند؟

علت آن می تواند مشکل برق آن باشد. مورد بعدی میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت است. بعضی مواقع تقه زدن گیربکس اتوماتیک می تواند بر اثر خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

مدت زمان بین انجام سرویس دوره ای گیربکس چقدر است؟

سرویس های دوره ای باید با توجه به توصیه شرکت سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید انجام شود.

پیشنهاد مطالعه :  تعمیرگاه مجاز هیوندای

انجام به موقع سرویس های گیربکس، تعویض روغن با کیفیت و بموقع، تعویض دنده اصولی در هنگام رانندگی و آگاهی از چگونگی عملکرد گیربکس می تواند باعث افزایش عمر گیربکس شود.

زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک بین 20000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر است. شرایط رانندگی یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویس های دوره ای است. مثلا رانندگی در ترافیک باعث می شود دمای روغن افزایش پیدا کند و طول عمر آن کاهش پیدا کند درنتیجه توصیه ما به تهرانی ها برای تعویض روغن گیربکس بین 20000 کیلومتر تا 30000 کیلومتر است.

چرا گیربکس اتوماتیک هرز گاز می خورد چیست؟

به دلیل کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ ها است.

تعمیرات گیربکس تویوتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *